سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Abrash
  کوتاه نوشته ها یادداشت های وبلاگ
  • مانی غریبی ( جمعه 86/7/20 :: ساعت 4:56 عصر)

    بعد از ظهرا و مخصوصا غروبای جمعه معمولا یه جورایی دلگیره .. حداقل برای اکثریت عوام مثل من که اینجوریه .. الان هم بعد از ظهر و نزدیک غروب جمعس .. ولی حال و هوای این جمعه یه مقدار متفاوت تره .. یه جورایی اصلا شبیه به یه غروب جمع نیست .. غروبای جمعه یه جورایی خاکستری تیره هستن .. یا شایدم یه قهوه ای تیره ی خیلی بد رنگ .. اما این غروب جمعه رنگش خیلی شاده .. هر چی هم که به غروب خورشید نزدیک میشیم شاد تر و قشنگ تر میشه .. اصلا ترکیب رنگیش یه جورایی دخترونس ... یعنی عشقولانه و فانتزی ... البته این حال و هوا و این متن فقط!! مخصوص همین لحظس .. اگه بعدا بخونیدش اصلا لطافتش رو درک نخواهید کرد .. خدایا بخاطر این لحظه های خوشگل ازت ممنونم..


  • مانی غریبی ( دوشنبه 86/7/16 :: ساعت 11:33 صبح)

    سلام. اول از همه سالگرد وفات حسین ارجینی برادر شاعر خوب، جوان و دوست داشتنی جناب آقای امیرارجینی رو به ایشون و خونواده ی محترم و شما عزیزان تسلیت میگم.

    مدتها بود که قولی به این دوستم داده بودم اما فرصت نشده بود که انجامش بدم گفتم بلکه توی این مطلب به قولم عمل کنم تا بیشتر از این بدقول نشم.

    توی این متن میخوام یکی ازGoogle Reader - خواننده گوگل سرویسهایی اینترنتی گوگل که احتمالا خیلی هاتون باهاش آشنا هستید و ابزار فوق العاده مفید و کارآمدی برای به روز بودن توی اینترنت هست رو معرفی کنم و تا اونجایی که به راحتی بتونید باهاش کار کنید اطلاعاتی به شما بدم . البته چون نمیخوام متن زیاد طولانی بشه و خلاصه باشه چیزای ضروری و لازم رو میگم توضیحات مفصل تر باشه به عهده ی خود خواننده.اون ابزار فوق العاده و کارآمد گوگل ریدر یا آر اس اس ریدر گوگل ِ.

    اگه بخوام خلاصه یه تعریفی از ار اس اس و ریدر اون براتون بگم میشه گفت : آر اس اس RSS صفحه ی اطلاعات خام یک سایت یا وبلاگ ِ که بدون گرافیک و بخش های جنبی اضافی سایت به سرعت میشه به اون دسترسی داشت.

    برای اشنایی بیشتر با ار اس اس به وبلاگ انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه پیام نور می تونید مراجعه کنید.

    احتمالا توی سایتهای مختلفی لینک ار اس اس رو مشاهده کردید. با کمک گوگل ریدر شما به راحتی میتونید از به روز شدن یا تغییرات صفحاتی که آر اس اس دارن با خبر بشید. یعنی مثل میل باکستون که وقتی واردش میشید میبینید که چند تا ایمیل جدید دارید با گوگل ریدر - و کل همه ی ار اس اس خوانها - متوجه میشید که چند تا متن جدید و یا کامنت جدید به صفحه ی مورد نظر اضافه شده .

    برای این که از ابزار گوگل ریدر استفاده کنید نیاز به یک ایمیل گوگل (یا همون جیمیل - GMail ) دارید. همونطور که مستحضرید گوگل بخش ایمیل خودش رو هم آزاد کرد و دیگه نیاز به دعوتنامه هم نداریه. پس اگه جیمیل ندارید برای درست کردن یه ایمیل در گوگل به این صفحه مراجعه کنید.

    وقتی که جیمیلتون رو ثبت کردید میتونید از خدمات مختلف اون از جمله گوگل ریدر هم استفاده کنید.

    ورود به صفحه ی گوگل ریدر:Google Reader - خواننده گوگل
    برای استفاده از گوگل ریدر وارد صفحه ی مدیریت جی میل میشید . در لینکهای بالای بخش مدیریت جیمیل یه لینک هست که نوشته More در گزینه های اون بخش میتونید Reader رو کلیک کنید و وارد این صفحه بشید و یا در صفحه ی اصلی سایت گوگل بالای صفحه روی لینک ورود کلیک کنید و با ورود به صفحه حساب های کاربری گوگل مشخصات جی میل خودتون رو وارد کنید و در صفحی بعد روی گزینه ی خواننده کلیک کنید و وارد صفحه گوگل ریدر خودتون بشید .
    با ورود به این صفحه شما وارد بخش گوگل ریدر شدید و تازه کار شروع شده.

    لینک آر اس اس صفحات مورد نظر برای معرفی به گوگل ریدر خود:
    در این مرحله صفحه ی گوگل ریدر شما خالیه و هنوز لینکی از طرف شما در این صفحه معرفی نشده.
    شما باید ادرس لینک ار اس اس صفحه ی مورد نظرتون رو به این صفحه اضافه کنید. به عنوان مثال لینک آر اس اس وبلاگ من اینه .. Abrash.ParsiBlog.com/Rss.aspx . شما این لینک رو از وبلاگها و سایتهایی که لینک آر اس اس میدن میتونید تهیه کنید معمولا هم این شکلی هستن RSS یا پارسی بلاگ جدیدا حتی برای صفحه نظراتش هم آر اس اس گذاشته و شما میتونید از اونها استفاده کنید.

    توجه کنید که سیستمهای پارسی بلاگ و بلاگفا نیازی به معرفی کردن لینک کامل نیست. یعنی شما توی گوگل ریدر تنها کافیه ادرس وبلاگ مورد نظر توی پارسی بلاگ و بلاگفا رو بنویسید و خودش آدرس صفحه ی آر اس اس رو پیدا میکنه اما برای پرشین بلاگ و میهن بلاگ حتما باید آدرس کامل رو بزنید

    اضافه کردن لینک به صفحه ی گوگل ریدر: اضافه کردن لینک به گوگل ریدر
    برای این کار باید روی بخش Add subscription که با کادر سبز کمرنگ مشخصه کلیک کنید و در پنجره ی مذکور لینک آر اس اس صفحه ی مورد نظر رو وارد کنید. با وارد کردن این لینک گوگل ریدر مشغول پیدار کردن لینک مورد نظر میشه و اگه لینک رو پیدا کرد برای بار اول شروع به نمایش محتویات صفحه مورد نظر میکنه و متنها یکی یکی برای شما به نمایش در میان.

    به این ترتیت میتونید هرچندتا لینک که خواستید به گوگل ریدرتون اضافه کنید.

    اطلاع از به روز شدن صفحات معرفی شده به گوگل ریدر خود:مشاهده ی 
تغییرات لینک های موجود در گوگل ریدر
    وقتی شما صفحات رو به گوگل ریدر خود اضافه کردید از این به بعد هر متن جدیدی که به این صفحات اضافه بشن در ریدر شما هم به نمایش در خواهند آمد. مثلا شما وقتی به صفحه ی ریدر خود مراجعه میکنید می بینید که جلوی لینک وبلاگ من عدد یک ظاهر شده (مثل اینباکس ایمیلتون). این عدد نشانگر وجود یک متن جدید در صفحه ی مورد نظر هست و اگر شما این متن رو مشاهده کنید این عدد یکی کم خواهد شد.

    مراجعه مجدد به گوگل ریدر خود:
    برای مراجعات بعدی به صفحه ی گوگل ریدرتون میتونید مثل روش اول که از صفحه ی مدیریت جیمیل رفتید عمل کنید یا این که به صفحه ی اصلی گوگل مراجعه کنید و از لینکهای بالای صفحه استفاده کنید یا این که مستقیما وارد این صفحه بشید http://www.google.com/reader/view/

    خلاصه تا اینجا شما یادگرفتید که چطوری از گوگل ریدر استفاده کنید و همین فعلا کفایت میکنه.

    این روش فوق العاده کاربردی و مفید هستش. به شما پیشنهاد میکنم حتما از اون استفاده کنید. با این روش شما به راحتی می تونید بدون مراجعه به سایتها و وبلاگها و حتی اخیرا در پارسی بلاگ صفحه نظرات وبلاگ ها، از تغییرات اونها با خبر بشین و همیشه از نظر اطلاعات به روز باشید.

    هر جای این توضیحات که گویا نیست بگید تا تغییرش بدم .





    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نقطه سرخط یا شایدم ، ته خط
    چرا رکسانا صابری آزاد شد؟!!
    روزی آمدیم ، روزی خواهیم رفت
    بارش برف در 11 امین روز بهار
    کامنت پرمغز یه دوست بی مخ :D
    قلب شکسته
    بهار را بیمار و زخم خورده به شهرمان آوردند
    سال 87 چگونه گذشت؟
    پراید یا کمری مولانا در بودجه 88 تصویب شد
    وبلاگ تعطیل
    تقارن دو زیبایی
    فصل هزار، یک رنگی
    رزمنده هایی که به جبهه رفتن
    کوته نوشتها
    هفته ی نگاه های جدید
    [عناوین آرشیوشده]